Hazafele sétáltam a Múzeum körúton, és a baseball sapkámat mélyen a szememre húztam. El akartam bújni a rideg valóságtól. Sokszor lopva még a szememet is behunytam, ha csak pár pillanatra is, de visszakerüljek a TestOdüsszeia által adott varázslatos világba.
Kalandtúra és érintésterápia, így írják le az alkotók a bOdyssey project - TestOdüsszeia utazását.
A több mint 300 alkalmat megélt program igazi ínyencség a drámát kedvelők számára.
A történet Odüsszeusz kalandjain alapul, bár fontos megjegyezni, hogy az élmény teljes átéléshez nem szükséges ismerni a hátteret adó művet.
Forrás: bOdyssey project - TestOdüsszeia
A játék elején némi instrukció után kapunk egy szemkötőt, és onnantól kezdve
el lesz vágva 50 percre az egyik legfontosabb érzékünk: a látásunk. A hangok felerősödnek, a különböző érintések és érzetek jelentősségteljesebbek lesznek.
Mindezek mellett persze nem vesztjük el a végleges vizualizációt: az agy önkéntelenül is képeket kreál az élményekhez.
A Krimó TalkShowban Szőke Dani és Mészáros Zoli beszélget a TestOdüsszeia által adott élményről
Utazásunk elején kapunk egy kísérőt, aki többször felbukkan a történet során, ezzel is kialakítva egy nagyobb biztonságérzetet.
Az első negyed után, miután kicsit belerázódtam (szószerint és átvitt értelemben is) a helyzetbe, a legmeglepőbb az volt, hogy nem is zavart a látás hiánya. A biztonság, és a folyamatos erős koreográfia által, mindig tudtam milyen fiktív térben vagyok, kivel és hol. Nagyon intim volt az egész légkör: ráadásul nem csak egy teremben, hanem folyosókon, más szobákba is keresztülvittek minket, ami meglepetésként ért, így tényleg elveszett az, hogy a valóságos térben hol vagyok.
A valóság helyét átvette a fikció.
A tíz évig tartó trójai háború után, Odüsszeusz útja otthonába újabb tíz évbe tellik. Ezt 40 napban foglalja össze Homérosz Odüsszeiája.
A játék során végigvezettek minden alapérzelmen, sőt a történet menetével felszínre törtek belőlem nagyon erős személyes emlékek, vágyak és képek is. A rendelkezésre álló 50 perc pedig nagyon intenzív. Egyik jelenetből kerülünk a másikba, és ezekkel együtt a megélt érzelmek is gyorsan váltakoznak. A foglalkozás nagyon technika igényes. Az összetett háttérmunka azonban egy pillanatra sem viszi el az előadást, minden porcikájával aládolgozik az élménynek. Ami pedig egészen hihetetlen az a kísérők munkája! A teljes körű élményhez magasfokú koncentráció, kreativitás és fegyelmezettség kellett a kísérők részéről, hogy teljes legyen az érzők (azaz a játszók) számára az élmény. A különböző karakterek és effektek megjelenítése alól sose lóg ki a lóláb:
egyik ritka példája annak, amikor a magas szintű technika nem válik öncélúvá, hanem nagyon is kiszolgálja a tartalmat.
Forrás: www.facebook.com/bodyssey
A bOdyssey project igazi önismereti kalandtúra! Arról nem is beszélve, hogy az érintéskultúránk, vagy a bizalmi szintünk a mai társadalomban finoman szólva se túl kiforott: itt aztán visznek, hoznak, ölelnek, kiáltanak, suttognak, kérdeznek és vezetnek végig a legreatívabb módon az úton.
Odüsszeusz utazása nyomán végigjárhatunk olyan igazi érzelmi tapasztalatokat, nyersen, még is könnyedén, ahogy a való világban sajnos egyre ritkábban.
A TestOdüsszeia mellett van még egy Escape nevű előadása is a bOdyssey projectnek, ami nem titkoltan a menekültválságra reflektál. Két dráma és színházban nem jártas barátom nagy lelkesedéssel jött ki az alkalom után, és csak azt kérdezték tőlem: mikor lesz a következő?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.