Kultúr Krimó

A művészet mindenhol ott van

Ilyen volt az Everness fesztivál

Az önismereti módszerek teljes kavalkádja volt az Everness fesztivál! A csodás Balatonunk partján fekvő kempingben rendezték meg a spirituális fesztivált ezen a helyszínen immáron másodszorra. 

Olyan volt mint egy kis falu! Nagyjából 10 nagy helyszín és 40 kisebb helyszín volt, amelyek megtalálásához már kellett némi tájékozódási készség. A programfüzetet rongyosra pörgettük a napok alatt, az ezernyi program között nem győztünk válogatni. Az emberek különböző célokkal érkeztek a fesztiválra, volt aki kikapcsolódni jött, mások spirituális feltöltődésre vágytak, míg megint mások ismerkedni érkeztek. Én most nyaralásként tekintettem az Evernessre, és hagytam hogy magával sodorjon az ár!

unnamed.jpg

Emlékszem, amikor először vettem részt a fesztiválon, nagy naivan már egy héttel előtte bújtam a kiállítókat és előadókat. Ahogy aztán megkaptam a programfüzetet, kincsként őriztem, ráírtam a nevem, és komolyan tanulmányoztam, karikáztam a programokat, terveztem, számolgattam, hogyan is férhetne bele minél több előadás. Akkor még nem tudtam, mennyi újat is ad ez a fesztivál. A hihetetlenül tartalmas programok során az emberben előjön egy természetes limit, ami után már képtelenek vagyunk új dolgok befogadására. Ilyenkor érdemes egy kicsit lazítani, és elmenni a balatonba fürdeni, vagy egy jóga órán elmélyülni!

A hatodjára megrendezett Everness fesztivál népszerűsége továbbra is nő: idén rekordszámban érkeztek a látogatók a fesztiválra. A több tízezres látogatószám, a sokszáz program és előadó nem csak a magyarokat, hanem a külföldieket is a fesztiválra vonzotta. Klein Csaba fesztiváligazgató így nyilatkozott a rendezvényről: - Azt gondolom, a fesztivál és a csapat is idén nyárra érkezett meg igazán. Sikerült egy színvonalas, jól szervezett és minden szempontból sikeres rendezvényt zárnunk és így talán még nagyobb lendülettel készülünk a szeptemberi Everness Indián Nyárra.

A felfoghatatlan az átláthatatlanul sok program igazi spirituális tengerként hatott. Nagy nyugalom és élvezet járja át az egész fesztivált, fantasztikus hogy mennyire nyitottak és kedvesek voltak az emberek. Nehéz válaszolni az otthoniaknak a "na milyen volt?" kérdésre. Ez a fesztivál olyan mint a nagybetűs élet kicsinyített modellje. Fontos volt, hogy a telefonomat nem vittem magammal. Ezt később sem bántam meg, és votl egyfajta varázsa annak, hogy a barátaimmal mikor futok össze. Kíváncsi voltam, a spontaneitás mit hoz, és igen: nagyon izgalmas volt rábízni magamat az Everness hömpölygő energiahulllámaira.

unnamed_1.jpg

Volt olyan találkozás is, akivel egy programon voltam, de ott nem kerültünk kapcsolatba, viszont a kávéért sorban állás közben meghatóan mély megosztásba kezdtünk, nagy őszinteséggel és bizalommal. Esküszöm még a könnyem is eleredt! Ebben a közegben egyáltalán nem meglepő, hogy masszázs barterekbe kezdünk, lubickoltam a lehetőségben többször is. A sok érintés, ölelés gyógyítólag hat rám mindig, iszonyatosan élveztem! 

A legfontosabb észrevételem a tudatosság ünnepével kapcsolatban, hogy bizony ez a fesztivál tőlem is megköveteli a tudatosságot (érdemes előre tervezni, hogy ne maradj le semmiről). Itt bizony könnyű elveszni a rengeteg worshop és előadás között. A programok sokrétűek. A spiritualitástól a pszichológiáig minden megtalálható, de talán mindegyik célja ugyanaz: foglalkozz magaddal! Azt hiszem, ez sokunkra ráfér. Mindezek befogadását elősegíti a zene, ami mindig szól valahol, és mindig nyugalmat áraszt. Ajánlom mindenkinek, aki nyitott, vagy nyitni szeretne önmaga, és a világ felé.

Botka Ákos

Persze volt olyan program, amit soknak éreztem és kijöttem. Máskor fáradt voltam és csak a semmire vágytam. Na ez az, ami itt nehéz, mert szinte sosincs csönd, de hát ettől fesztivál a fesztivál. Akinek ez sok lenne, annak érdemes a külső szálláson lakni. Én most ebben vagyok. Örülök, hogy feldolgozhatom azt a sok értéket és gondolatot amit az Everness adott!

Sok szeretettel ajánlom ezt a fesztivált azoknak, akik kíváncsiak magukra, az életre, vágynak az izgalmakra, és nyitottak egy igazán különleges élményre!

További információk:

Everness honlap

Everness facebook

fb0.png

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturkrimo.blog.hu/api/trackback/id/tr4914079945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

youtubelogo.png

Utolsó kommentek

Partnereink:

 

856-muveszetek-volgye-fesztival-kapolcson.png

207623_209851432376755_4525779_n.jpg

12719266_936268563088734_8598715003283575226_o.jpg

 

jatsz_ma_final_1080.png

Blog ajánló:

 pagebox3_0.png

 

 

 

süti beállítások módosítása