Kultúr Krimó

A művészet mindenhol ott van

Kultúr Atlasz - Ozsvárt Enikő tetoválóművész
Interjúsorozat I. rész

logo.png

Legújabb 12 részes interjúsorozatunk során hónapról hónapra olyan emberekkel fogunk elbeszélgetni, akik a kultúra, az alkotás, és az önkifejezés legkülönbözőbb pontjain állnak. Célunk, hogy más-más szemszögekből megismerjünk olyan látótereket, önkifejezési eszközöket, vagy gondolkodásmódokat, amelyek értékteremtőek. Alanyaink inkább feltörekvő vagy nem a nagy közönség előtt munkálkodó emberek, akik hiteles szemszögből tudják bemutatni munkásságukat, gondolataikat, életútjukat.

Első alanyunk Ozsvárt Enikő tetoválóművész, akinek egész eddigi pályáját a rajz és a tetoválás töltötte ki. Művészetében egyaránt felfedezhető a darkos és a pin-upos elemek. 

_mg_9417.JPG

Tudnál kicsit mesélni magadról?

Ozsvárt Enikőnek hívnak, 23 éves vagyok. 2015 április óta az Everest tetoválószalonnál dolgozom, mint tetováló, előtte asszisztensként foglalatoskodtam ugyanitt. Mindig is érdekelt a rajzolás, régebben művészeti iskolába jártam. 

Mit jelent számodra a tetoválás?

Szabadságot. 

A tetoválás során, sokszor meg van kötve az ember keze, hisz adott mintát kell megvalósítani. Azonban jó néhányszor előfordul, hogy csak egy elképzelés van a vendég fejébe, ilyenkor kapok egy kis mozgásteret, amiben a saját szabad elképzeléseimet is meg tudom valósítani, természetesen adott keretek között.

_mg_9402.JPG

Melyiket szereted jobban, amikor meg van kötve a kezed, vagy amikor teljesen szabad kezet kapsz?

Az hogy teljesen rám van bízva az nem jó. Az túl sok szabadság, a megfelelő mindkét fél számára ha ad egy keretet, stílust, amiben elereszthetem a fantáziámat.

Maga a tetoválás, mint technika, hogyan működik?

Különböző tűcsoportok léteznek. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy egy darab tű viszi a bőr alá a festéket, hanem több tű van összeforrasztva egy tűszárra. Ebből is sok fajta van, mindegyik másra jó. Ez viszi a festéket a bőr alá.

_mg_9413.JPG

Mostanában egyre jobban divatba jöttek a színes tetoválások, ami talán kicsit megosztja a tetoválókat. Mit gondolsz erről?

Az igény az mindenkinél más, valaki nagyon le van ragadva az egyszerű mintánál, de a legtöbben már nyitottabbak. Legfőképp talán az internetnek hála elterjedtek a profi tetoválók munkái. Ezáltal megváltozott az a tendencia, hogy nem a szalonban, hanem sokszor már előzetesen a neten nézelődik minták után a vendég. Az emberek egyre igényesebb tetoválást akarnak, minél látványosabbat. Egyre többen szeretnének nagyobb tetoválást is, aminek mi örülünk, hisz egy kis tetoválás sokszor a későbbiek során útban lehet egy nagyobb volumenű képnek. Ezáltal nem pazarolják el a felületet.

A munkáidban sötétebb, arisztokratikusabb jellemvonásokat vélek felfedezni. Inkább nőket jelenítesz meg, és gyakran előfordulnak a nagy szemek is. Honnan inspirálódsz?

A portrékat nagyon szeretem. Régebben, amikor suliba jártam, már akkor is nagyon sok portrét kellett rajzolni, nagyon benne volt a kezembe és ezáltal nagyon megtetszett. A női arcokat lehet variálni, a hajakat, az ékszereket, Szerintem tök jó, amikor a nőiesség keveredik sötétebb stílussal. Régebben a pin-up stílusban is jobban benne voltam. 

_mg_94252.JPG

Mi motivál a rajzolásban?

Mostanában az motivál, hogy tetoválómintákat készítsek. Sokszor vannak olyan pillanatok, amikor elkezdek rajzolni, mert jön egy hangulat vagy egy érzés. Sajnos ez sokszor nem sikerül és emiatt elég mérges leszek. Ilyenkor ránézek egy két példaképem munkájára.

Kik ezek a példaképek?

Van egy Emily Rose Murray nevű nő. Ő rá is a női arcok és a new-school-osabb vonások jellemzőek. Nagyon érdekes mintái vannak, technikailag is példaértékű.  Továbbá akit kiemelnék az Oravecz Szabolcs, Müllner Csaba és Pari Corbitt. Mind a hárman különböző stílusban dolgoznak, és mindegyikőjük munkájában megtalálom azokat az elemeket, amik nagyon tetszenek. 

Talán a tetoválás egyre elfogadottabb irányba mozdul el. A tetoválásnak milyen kultúrája van Magyarországon?

Szerintem is egyre elfogadottabb, és egyre többen keresik a minőségi tetoválási lehetőségeket. A magyarok ráadásul szerintem nagyon jók, kiemelkedőek Európában. Az oroszok és a lengyelek is nagyon brutálisak, de ha így folytatjuk nekünk is még több világhírű tetkósunk lesz. 

_mg_9404.JPG

Az emberek általában mit és miért tetoválnak? Felindulásból vagy hosszas tervezés után varratnak inkább az emberek?

Ez is változó. Akiknek hirtelen jut eszébe, azoknak már van tetoválásuk, ők könnyebben választanak újat maguknak, míg vannak azok, akik már évek óta gondolkozik rajta hogy mit is szeretne. Én is ilyen voltam. Az első tetoválásomat átgondoltam, utána meg már amihez kedvem volt. Természetesen ezeknek is van jelentésük, csak talán nem olyan mély, mint az elsőnek. 

Neked milyen tetoválásaid vannak?

A jobb karomon található a kedvenc horror filmjeimből részletek. Az alkaron teljes mértékben a kedvencek temetője látható, utána ott van Lugosi Béla, Dracula, Psychoból a nőci és még folytatjuk ezt a témát. 

A másik karomon található egy szív ecsettel és ceruzával, amit azt hiszem nem kell túlmagyarázni. Följebb Marilyn Monroe, valamint az első, ez a kis rózsa A gondolatok valósággá válnak felirattal. Ebben most is hiszek, különben nem dolgoznék. 

img_9380.JPG

Mi az általános tendencia, hogy lesz az emberből tetováló?

A jelenlegi főnökömet 17 évesen kerestem fel, azzal, hogy érdekel a tetoválást. Megkértem hogy tanítson és segítsen. Egyre többet kezdtem el bejárni és egyre többet tanultam meg a szakmáról. Akkoriban még diák voltam és nem engedhettem meg magamnak egy teljes felszerelést. Az elején nem tudtam a tanulmányaim miatt sokat bejárni, de miután befejeztem már teljes időben tudtam foglalkozni a munkával. Később bekerültem asszisztensként, végül pedig tetováló lettem. 

Ahhoz, hogy az ember el tudja kezdeni, le kell ülni egy tetováló mester mellé tanulni és gyakorolni. 

Hogy képzeled a jövődet, mi a cél, amit szívesen csinálnál?

Nem tudom, hogy milyen munkákat szeretnék csinálni akár fél év múlva, ez könnyen változik. Azonban szeretnék minél profibb minőségben dolgozni, tanulni. Jó lenne a legjobb, leghíresebb tetoválónak lenni. 

TOVÁBBI KÉPEK A FENTI GALÉRIÁBAN! 

Fotó: Ságodi Szabolcs

***

További információk:

Everest Tattoo

fb0.png

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturkrimo.blog.hu/api/trackback/id/tr328245948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

youtubelogo.png

Utolsó kommentek

Partnereink:

 

856-muveszetek-volgye-fesztival-kapolcson.png

207623_209851432376755_4525779_n.jpg

12719266_936268563088734_8598715003283575226_o.jpg

 

jatsz_ma_final_1080.png

Blog ajánló:

 pagebox3_0.png

 

 

 

süti beállítások módosítása