Kultúr Krimó

A művészet mindenhol ott van

A lány, aki minden évben elolvas 50 könyvet - Interjú Brenyó Zsókával
Kultúr Krimó 2. Szülinapi interjúsorozat

facebook_1.pngIdén 2 éves lett a Kultúr Krimó, és ezen alkalomból egy interjúsorozattal kedveskedünk nektek a héten. Az alanyok ezúttal mi vagyunk, maga a Krimó szerkesztősége! Kalandozzatok velünk a kulisszatitkok szövevényes ösvényein, és tekintsetek bepillantást a bloggerek izgalmas életébe!

Brenyó Zsóka minden hónapban egy könyvajánlóval kedveskedik nektek a Kultúr Krimó hasábjain. Ő igazi könyvmoly: egy évben van, hogy 50 könyvet is elolvas! De hogyan is születnek meg az ajánlók, is milyen az olvasási élmény 2017-ben? Kiderül az interjúból!

Hogyan is kerültél a Kultúr Krimóba?

Mészáros Zolival, a Krimó egyik alapítójával még a hőskorban ismerkedtem meg. Én pár éve igyekeztem az elolvasott könyveimről kritikát írni és megosztani facebookon, hátha valamelyik ismerősöm kedvet kap hozzá. Egyszer aztán Zoli megkérdezte, nem lenne-e kedvem a blogra publikálni ezeket a szösszeneteket, én pedig örömmel mondtam igent.

15555396_1377110338988648_1593264435_o.png

Brenyó Zsóka

Hogyan dől el, mi lesz az a havi bemutatott könyv?

Igyekszem a minőségi tartalmakból válogatni, havonta 4-5 könyvet elolvasok, ebből a számomra legjobbként titulált kerül a Krimóra.

Melyik bemutatott könyv volt rád a legnagyobb hatással?

A bemutatottak közül talán a Kiéhezetteket és a Zárt ajtók mögöttet emelném ki, az előbbi a sci-fi, az utóbbi a pszicho-thriller műfaj nemrégiben megjelent kiválósága.

E-könyvel van tapasztalatod? Megváltozik tőle az olvasás élménye?

Én szinte csak úgy olvasok, amikor megjelentek az első olvasók, vettem is egyet, és kitárult a világ. Sokkal több a lehetőség, kényelmesebb az olvasás, könnyebben válogathatok. Ha nem tetszik egy könyv, csak bezárom, és megnyitok egy másikat. A legnagyobb előnye pedig akkor volt, amikor napi 1-1 órát utaztam oda és vissza vonaton, és nem lehet összehasonlítani egy e-book olvasó cipelésének nehézségét egy (vagy kettő, ha épp tudtam, hogy végzek az egyikkel út közben) könyvével.

e-koenyv-2-1050x525.jpg

Mit gondolsz, tényleg kevesebbet olvasnak az emberek manapság?

Én ebben nem hiszek. Manapság sokkal több a lehetőség az olvasásra, és szinte ömlenek ki a frissen megjelent könyvek a piacra, óriási a választék. Sok függ szerintem attól, a család, ahol a gyerek felnő, milyen (van-e otthon könyv, járnak-e a szülők a gyerekkel könyvtárba, olvas-e a szülő), illetve megutáltatják vagy megszerettetik vele az iskolában az olvasást.

Milyen hatással van rád az olvasás?

Olyan kikapcsolódást nyújt, amit más nem – teljesen el tudok merülni egy könyvben. Volt már, hogy vonaton maradtam rajta véletlenül egy izgalmas regény miatt, és villamosról is tessékeltek már le, annyira belefeledkeztem valamibe.

Te szoktál írni történeteket?

Régebben még előfordult, a Harry Potter fanfictionök világa teljesen beszippantott fiatalon – ma már nincs is nagyon időm ilyesmire. Sokkal hamarabb választom az olvasást inkább. Kicsit néha úgy érzem, túl sokat olvastam ahhoz, hogy írjak.

konyvek-640-283.jpg

Internetes világunkban mennyire van még a könyveknek helye?

A nyomtatott könyvben egyre kevésbé hiszek, egyre kevesebb ember engedheti meg magának, hogy újonnan vásároljon könyvet. Az e-book sajnos itthon még nem terjedt el igazán, és néha előfordul, hogy majdnem ugyanannyit kérnek egy fájlért, mint egy bekötött, kinyomtatott könyvért.

Melyik a kedvenc műfajod?

Eléggé mindenevő vagyok, a romantikus könyvek állnak tőlem a legtávolabb, de kedvencet nem tudnék választani, nagyon függ attól, milyen hangulatban vagyok, mit van kedvem épp olvasni.

Ki a kedvenc íród?

Stephen King, Boris Vian és Neil Gaiman.

...és végezetül mi a kedvenc könyved?

Christopher Moore-tól a Biff evangéliuma. Ez az, amit évente egyszer biztosan elolvasok, eszméletlenül vicces, szórakoztató, ugyanakkor olyan mély mondanivalója van, hogy a végén mindig elsírom magam.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturkrimo.blog.hu/api/trackback/id/tr5512803102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

youtubelogo.png

Utolsó kommentek

Partnereink:

 

856-muveszetek-volgye-fesztival-kapolcson.png

207623_209851432376755_4525779_n.jpg

12719266_936268563088734_8598715003283575226_o.jpg

 

jatsz_ma_final_1080.png

Blog ajánló:

 pagebox3_0.png

 

 

 

süti beállítások módosítása